از آنجایی که بافت بازو مستعد افتادگی و اجتماع چربی است، افراد زیادی با مشکل چاقی یا افتادگی بازو روبه‌رو می‌شوند. و به دنبال روش‌هایی برای خلاص شدن از دست چربی اضافی بازوهای خود هستند. به‌طورکلی مواردی مانند بی تحرکی، مصرف غذاهای ناسالم، میزان متابولیک پایه و ژنتیک باعث تجمع چربی در بازوها می‌شوند. اما برای لاغری موضعی بازو و خلاصی از چربی‌های مزاحم چه کار باید کرد؟

تمرکز روی لاغری 

تحقیقات زیادی نشان داده‌اند که وقتی شخصی برای لاغری موضعی شکم یا بازو تلاش می‌کند، با اینکه درصد چربی در بدن او کاهش پیدا می‌کند اما تغییرات بازو یا شکم نسبت به دیگر نقاط بدن آنچنان قابل توجه نیست. پس بهتر است به جای استفاده از محصولاتی که قول لاغری موضعی به ما می‌دهند، با یک کارشناس تغذیه خوب مشورت کرده و مطابق برنامه غذایی خود عمل کنیم تا به اهداف خود برسیم. در واقع بهتر است به جای تمرکز روی لاغری موضعی بازو، روی تمام بدن خود متمرکز شویم و با عضله‌سازی، درصد چربی بدن خود را کاهش دهیم. 

انجام ورزش‌های مخصوص بازو

برخی از حرکات ورزشی به خاطر فشاری که به عضلات بازو می‌آورند، باعث لاغری بازو و عضله‌سازی در آن می‌شوند. برای مثال حرکت شنا سوئدی به هیچ وسیله‌ی ورزشی خاصی نیاز ندارد و در عین سادگی برای فرم‌دهی و لاغری بازو بسیار موثر است. برخی از ورزش‌های مناسب برای لاغری بازو عبارتند از:

  • چرخش مچ دست
  • تمرین قیچی
  • بلند کردن وزنه
  • حرکت دست و پای مخالف

تغییر در رژیم غذایی

مصرف فیبر و پروتئین بیشتر به ما کمک می‌کند احساس سیری بیشتری داشته باشیم و اشتهای ما کاهش یابد. به همین جهت بهتر است میزان پروتئین مصرفی خود را بیشتر کرده و سالاد و سبزیجات را به خاطر میزان فیبر بالایی که دارند در رژیم غذایی خود استفاده کنیم.

مزوتراپی بازو

مزوتراپی یک روش بی‌خطر برای کاهش چربی‌های بدن است که به بیهوشی نیازی ندارد. در طول این روش مواد دارویی یا ویتامین‌های خاصی توسط پزشک به لایه‌ی میانی بازو تزریق می‌شود. این مواد، سلول‌های چربی را تحریک کرده و باعث چربی سوزی زیر پوست می‌شوند. از آنجایی که این روش نسبت به برخی از روش‌های دیگر مانند لیف بازو، عوارض کمتری دارد، مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. همچنین تعداد جلسات مزوتراپی به حجم چربی موجود در بازو بستگی دارد و معمولا برای مشاهده‌ی تغییرات ناشی از آن، ۳ تا ۵ جلسه مزوتراپی لازم است. 

لاغری موضوعی با دستگاه آر اف

یکی دیگر از روش‌های لاغری موضعی بازو، استفاده از دستگاه RF است که برای تمام نواحی چاق بدن قابل استفاده است و به کاهش سایز کمک می‌کند. در این روش با استفاده از امواج رادیو فرکانسی، چربی‌های انباشته شده زیر پوست شکسته می‌شوند. همچنین این روش بی‌خطر است و عوارض جانبی آن به ورم، قرمزی و کبودی محدود می‌شود که تا چند ساعت یا چند روز بعد برطرف می‌شوند. در صورتی که شخص بعد از انجام آر اف با خشکی پوست مواجه شود، می‌تواند از آلوئه‌ورا برای مرطوب کردن پوست خود استفاده کند.

مشورت با مشاور تغذیه

در نهایت بهتر است قبل از انجام روش‌هایی مانند مزوتراپی یا آر اف حتما با یک دکتر تغذیه مشورت کنیم. دکتر تغذیه علاوه بر میزان چربی و بافت بازوی ما، شرایط بدنی ما را در نظر می‌گیرد و با انجام‌ تست‌هایی مانند بادی آنالیز، بهترین روش برای لاغری را به ما پیشنهاد می‌دهد.