مزوتراپی در کرج یک روش بی‌خطر و کم تهاجم است که از طریق تزریق آنزیم، ویتامین و عصاره‌ گیاهان، شل شدگی پوست را از بین می‌برد و به‌طورکلی برای جوان‌سازی و از بین بردن چربی‌های اضافی استفاده می‌شود. از آنجایی که اخیرا استفاده از این روش برای لاغری موضعی پیشنهاد می‌شود و افراد زیادی به دنبال آن می‌روند، در این مطلب راجع به مزوتراپی لاغری بیشتر توضیح می‌دهیم.

کاربرد مزوتراپی در کرج

مزوتراپی اولین بار توسط مایکل پیستور فرانسوی در سال ۱۹۵۲ ابداع شده و اخیرا مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. این روش در کلینیک‌های زیبایی کرج یا مراکز لاغری و تناسب اندام کرج انجام می‌شود. برخی از کاربردهای این روش عبارتند از:

  • لاغری موضعی و از بین بردن بخشی از چربی بدن در نواحی شکم، بازو، ران‌ها، باسن و پهلوها
  • از بین بردن سلولیت
  • جوان‌سازی و از بین بردن چین و چروک
  • بهبود وضعیت پوست‌هایی که شل شده و دچار افتادگی شده‌اند
  • روشن‌کننده برای پوست‌هایی که دچار تیرگی شده‌اند
  • درمان آلوپسی یا طاسی منطقه‌ای سر (مزوتراپی مو)

در طول این روش پزشک بسته به تشخیص خود و نیاز بیمار، موادی مانند هورمون، آنزیم، عصاره گیاهان، ویتامین‌ها و مواد معدنی را به لایه‌ی میانی پوست یعنی مزودرم تزریق می‌کند و از این طریق به گردش خون بهتر پوست کمک می‌کند.

تأثیر مزوتراپی برای لاغری در کرج

افراد زیادی وجود دارند که با وجود رژیم و ورزش، بخش‌هایی از بدنشان همچنان چاق به ‌نظر می‌رسد؛ چنین افرادی حتی ممکن است دچار افتادگی پوست یا سلولیت شوند و از این موضوع رنج ببرند. از این رو برای از بین بردن چربی در نواحی کوچک و لاغری موضعی از روش مزوتراپی لاغری استفاده می‌شود.
روش لاغری با مزوتراپی را می‌توان در نواحی مختلف بدن استفاده کرد. برخی از این نواحی عبارتند از:

بازوها

بازو یکی از بخش‌هایی است که در برابر لاغری مقاومت زیادی نشان می‌دهد و به خصوص برخی از افراد حتی با وجود رعایت کردن رژیم‌های سخت به نتیجه مطلوبی در لاغری بازو نمی‌رسند. چنین افرادی می‌توانند به یک کارشناس تغذیه در کرج مراجعه کرده و در صورت تأیید او از روش مزوتراپی برای لاغری موضعی بازو استفاده کنند.

yesبیشتر بخوانید: برای لاغری موضعی بازو چه کار کنیم؟

غبغب

غبغب یکی از عواملی است که در ظاهر فرد تأثیر مستقیمی می‌گذارد و حتی ممکن است افراد لاغر را هم آزار بدهد. در حقیقت چربی اضافه در ناحیه غبغب منجر به ایجاد ظاهری چاق می‌شود و معمولا در برابر روش‌های لاغری مختلف مقاوم است. به همین جهت بسیاری از افراد برای خلاصی از شر غبغب خود از مزوتراپی غبغب استفاده می‌کنند.

شکم و پهلو

چاقی شکم و پهلو از دیگر مشکلات رایجی است که بسیاری از افراد را درگیر می‌کند و به راحتی هم از بین نمی‌رود. اما خوشبختانه مزوتراپی لاغری برای لاغری شکم و پهلو هم قابل استفاده است و به تشخیص دکتر تغذیه انجام می‌شود.

yesبیشتر بخوانید: دلایل چاقی شکم و پهلو و راه‌های درمان آن

پاها

قسمت ران پا به شدت مستعد ابتلا به سلولیت است و معمولا از بین بردن سلولیت در این قسمت از بدن سخت است. با این وجود جای نگرانی نیست؛ چراکه از روش مزوتراپی برای لاغری موضعی ران‌ها و رفع سلولیت هم می‌توان استفاده کرد. در واقع برای این منظور پزشک محلولی را به لایه‌ی میانی پوست تزریق می‌کند که دیواره‌های سلول چربی را می‌شکند و در نتیجه بدن می‌تواند به طور طبیعی ضایعات را خارج کند.

البته لازم به ذکر است که روش مزوتراپی برای افرادی مناسب است که به دنبال لاغری کم و موضعی هستند. و کسانی که از چاقی مفرط رنج می‌برند باید روش‌های دیگری مانند لیپوساکشن، اسلیو معده و ... را امتحان کنند.

عوارض ناشی از انجام مزوتراپی

بسیار مهم است که مزوتراپی توسط یک متخصص و در مراکز معتبر انجام شود. چراکه در این صورت عوارض آن به حداقل می‌رسد. برای این منظور می‌توانیم ابتدا به یک دکتر تغذیه‌ی خوب در کرج مراجعه کنیم و سپس بر اساس تشخیص او، مزوتراپی را انجام دهیم. با این حال به‌طورکلی برخی از عوارض ناشی از انجام مزوتراپی عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • درد
  • حساسیت
  • تورم و خارش
  • قرمزی یا کبودی
  • برآمده شدن محل تزریق
  • جوش، عفونت و زخم

در صورت بروز هرکدام از این علائم سریعا باید با پزشک مشورت کرده و او را مطلع کرد. با این حال بهتر است برای عدم بروز چنین مشکلاتی حتما به یک مرکز معتبر مراجعه نمود.