فرش یکی از عوامل تاثیر گذار در زیبایی دکوراسیون داخلی خانه می باشد. برخی از تحلیل گران معتقدند اولین فرش حدود 500 سال قبل از میلاد و در شرق آسیا بافته شده است. هنر فرش بافی یکی از ارزشمندترین هنر های ایرانی است که در گذشته به صورت سنتی و امروزه در آموزشگاه های قالیبافی یا فرش بافی به صورت حرفه ای آموزش داده می شود. در این مقاله قصد داریم برخی از گران ترین و عجیب ترین فرش های دنیا را معرفی کنیم. wink

عجیب ترین فرش های دنیا

بنا بر اعلام سایت freshome، برخی از عجیب ترین فرش ها که طراحی های خلاقانه ای دارند، عبارتند از:

  1. فرشی با جای پا در واقع فرشی است که به اندازه دو جفت دمپایی جای خالی دارد و طراح خلاق فرانسوی با استفاده از همان جنس فرش، دمپایی های طراحی می کند که دقیقا در جای خالی روی فرش قرار می گیرند.
  2. فرش لی لی، دقیقا برای لی لی طراحی شده است و یک انتخاب مناسب برای اتاق کودکان می باشد. روی این فرش طرحی از خانه های مربعی شکل لی لی وجود دارد و استفاده از آن برای بزرگسالان نیز، جذابیت های خاص خودش را دارد.
  3. فرشی با بند کفش، فرش جالبی است که از دور شبیه به یک کلاف سردرگم و به هم ریخته نخ به نظر می رسد و دو طراح خلاق به نام های Nate و Andrea آن را طراحی کرده اند. جالب است بدانید این فرش مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و مکان مناسبی برای بازی حیوانات خانگی به ویژه گربه ها می باشد.
  4. فرشی شبیه به تابلوی چشم پزشکی، فرشی است که توسط Bev Hisey طراحی شده است و دقیقا شبیه یک تابلوی چشم پزشکی می باشد. این طراح خلاق وقتی به متخصص چشم پزشکی مراجعه کرده بود، ایده این فرش به ذهنش رسید و آن را طراحی کرد.
  5. فرش روکش مبلی در واقع فرشی است که ادامه آن به فرش تبدیل شده و برای افرادی که دوست دارند روی زمین نشسته و به مبل تکیه دهند، گزینه مناسبی به نظر می رسد.
  6. فرش هایی با طرح پارکت از دور شبیه به پارکت های چوبی به نظر می رسند ولی در واقع همان نرمی و لطافت فرش را دارند. این فرش ها برای افرادی که به طرح چوب علاقه داشته و دل کندن از فرش برایشان سخت است، بسیار مناسب می باشند.
  7. فرش هایی که یک ساعت زنگ دار درون خودشان دارند، به شکل یک ساعت عمل کرده و زمانی که شروع به زنگ زدن می کنند، تنها در صورتی خاموش می شوند که فرد پاهایش را از زیر پتو درآورده و روی فرش بگذارد.

گران ترین فرش های دنیا

بنابر مقاله ای در سایت بیتوته برخی از گران ترین فرش های دنیا عبارتند از:

  1. فرش اصفهان یکی از گران ترین فرش های دنیاست که به خاطر طراحی منحصر به فرد و جزئیات بسیار بالایش مورد توجه قرار گرفته و در سال 2008 به مبلغ 116 هزار دلار به فروش رسید.
  2. فرش اوشاک، یک فرش بسیار قدیمی است که برای اقامه نماز استفاده می شده است و با قیمت بالایی به فروش رفته است.
  3. فرش تبریز که با قیمت 182 هزار دلار به فروش رفته است، به خاطر طرح تیره و اندازه بزرگش مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.
  4. فرش مروارید یک فرش هندی است که با بیش از یک میلیون مروارید تزئین شده و با قیمت 5.5 میلیون دلار به فروش رفته است.
  5. فروش کوزه ای یک فرش ایرانی است که مربوط به قرن 17 می باشد و بسیار بیشتر از آن قیمتی که پیش بینی شده بود یعنی به قیمت 10.2 میلیون دلار به فروش رفته است.
  6. فرش کلارک یک فرش ایرانی است که با قدمتی بیش از 360 سال به قیمتی بیشتر از سه برابر گرانترین فرشی که در جهان تاکنون فروخته شده یعنی به قیمت 33.7 میلیون دلار به فروش رفته است.