یک بانک اطلاعاتی مجموعه ای از داده ها برای مشاوره و استفاده آسان است. این مخزن داده در سرورهای محلی و از راه دور قابل دسترسی است و می تواند اطلاعاتی در مورد یک موضوع اختصاص داده شده یا چندین موضوع را در یک سازمان به خوبی سازماندهی کند.در حقیقت به مجموعه ای از اطلاعات یا اطلاعات سازمان یافته در مورد یک یا چند موضوع یا برای یک هدف خاص در نظر گرفته شده است.

بانک مشاغل در واقع مجموعه ای از اطلاعات کسب و کار های یک شهر یا استان می باشد.

کاربرد بانک مشاغل

در گذشته کسب و کار های مختلف برای شناساندن خودشان از روش های تبلیغاتی سنتی مانند چاپ تراکت و .... استفاده می کردند اما در حال حاضر بهترین بستر برای تبلیغات مشاغل، اینترنت می باشد. فضای اینترنت به علت هدفمند کردن نتایج نسبت به پرسش های کاربران، بهترین بازدهی را دارد.

فرض کنید شما یک پزشک هستید و در زمینه پوست و مو فعالیت می کنید. حالا اگر یک تراکت یا بروشور تبلیغاتی درست کرده و در سطح شهر پخش کنید، چند نفر واقعا به پزشک پوست و مو نیاز دارند و از راه این نوع تبلیغات به شما جذب می شوند؟

حتی اگر بخواهید به روش های اینفلوئنسر مارکتینگ متوصل شوید و از یک بلاگر معروف بخواهید شما را تبلیغ کند هم بازخورد خوبی پیدا نمی کنید. اما اگر شما جایی در نتایج جست و جو داشته باشید قضیه فرق می کند.

در این صورت کسی که واقعا به دنبال دکتر پوست و مو می گردد در اینترنت سرچ می کند و با استفاده از نتایج گوگل به شما می رسد.

اما درباره قرار گرفتن در نتایج جست و جو مسئله سئو پیش می آید. شما نمی توانید همین امروز یک سایت برای خودتان طراحی کنید و فردا در صدر نتایج گوگل قرار بگیرید. به همین دلیل بهترین راه حل استفاده از بانک های مشاغل است. بانک مشاغلی که به جای شما در نتایج گوگل رتبه خوبی کسب کرده و حالا شما را تبلیغ می کند.