قبل از دانستن این نکات تردمیل نخرید!!!cool

اگر قصد خرید تردمیل برای خانه ی خود را دارید، توجه داشته باشید که این امر در مقایسه با استفاده از تردمیل در باشگاه، موضوع کاملا متفاوتی است. یک تردمیل خوب بسیار گران قیمت بوده و خرید آن ضرورتاً به معنی استفاده ی منظم از آن نیست. به علاوه، تردمیل از آن دسته وسایلی است که دارای پیچیدگی های زیادی می باشد و در صورتی که اطلاعات لازم درباره ی آن را نداشته باشید ممکن است در دام سودجویان افتاده و در نهایت تردمیلی بخرید که کارایی مناسبی نداشته و به یک جالباسی جاگیر در خانه تبدیل شود.

به همین دلیل ما در این مطلب مجموعه ای از نکات مهمی که باید قبل از خرید تردمیل به آن ها توجه کنید را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار داده ایم.

  1. قیمت تردمیل

یکی از مهم ترین نکاتی که در ابتدا باید به آن توجه کنید، قیمت تردمیل و میزان بودجه ای است که برای آن کنار گذاشته اید. تردمیل در رنج قیمت های مختلفی در بازار موجود است اما شما باید با توجه به میزان کارایی مورد انتظار و نوع هدفتان، انتخاب کنید. برای مثال اگر برنامه ای برای استفاده ی مداوم ندارید، می توانید به سراغ تردمیل هایی با قیمت پایین تر بروید. اما اگر می خواهید به شکل حرفه ای استفاده کنید، بهتر است به دنبال تردمیل هایی با استحکام و کارایی بیشتر و در نتیجه قیمت بیشتری بروید.

  1. فضای مورد نیاز برای تردمیل

قبل از خرید تردمیل، حتما فضای مورد نیاز برای آن را بررسی و مشخص کنید. هنگام تعیین فضای مناسب توجه داشته باشید که علاوه بر فضایی برای تردمیل، اطراف آن هم باید خلوت باشد تا در صورت افتادن از روی وسیله یا بروز مشکلات مشابه، آسیب نبینید. تردمیل های تاشو و تردمیل هایی که قابلیت حرکت دارند هم گزینه های خوبی برای فضاهای کوچک تر می باشند. با این وجود باید به چالش هایی نظیر فضای کافی برای باز کردن تردمیل یا نحوه ی حرکت دادن آن توجه کنید.

  1. مکانیکی یا برقی بودن تردمیل

تردمیل در دو نوع بدون موتور و با موتور موجود است که در نوع بدون موتور (مکانیکی)، خود شما نیروی لازم برای حرکت آن را ایجاد می کنید و این نوع تردمیل ها ارزان تر بوده و همچنین فضای کمتری اشغال می کند. نوع موتور دار (برقی) که خود با توجه به وزن و نوع استفاده، انواع مختلفی دارد، گران تر و پیشرفته تر است. همچنین تردمیل های برقی معمولا دارای صفحه نمایش، کلید هایی برای تنظیم سرعت و شیب و امکانات دیگری می باشند.

  1. حداکثر وزن قابل تحمل

یکی دیگر از فاکتورهایی که در هنگام خرید تردمیل باید به آن توجه کنید، حداکثر وزنی است که می تواند تحمل کند. میزان وزن قابل تحمل به جنس بدنه و قدرت موتور تردمیل بستگی دارد. تردمیل هایی از جنس فولاد که قدرت موتور بالایی دارند، وزن بیشتری را تحمل می کنند.

به طور کلی وزن قابل تحمل تردمیل های خانگی بر اساس میزان نیروی وزنی که فرد در حین دویدن وارد می کند، سنجیده می شود. با توجه به اینکه هر شخص هنگام دویدن حدود بیست کیلو گرم بیشتر از وزن خود نیرو وارد می کند، باید تردمیلی انتخاب کنید که قابلیت تحمل وزنش از سنگین وزن ترین شخصی که میخواهد از آن استفاده کند بیست کیلو گرم بیشتر باشد.

  1. گارانتی تردمیل

گارانتی یکی از موارد مهمی است که نه تنها هنگام خرید تردمیل بلکه برای خرید بسیاری از وسایل باید به آن توجه کنید. هر تردمیل بسته به نوع تردمیل، کشور سازنده و ... یک مهلت گارانتی دارد که باید توجه داشته باشید آیا فقط شامل تعمیر قطعات است یا تعویض نیز شامل می شود؟ تا چند سال را پوشش می دهد؟ آیا موتور تردمیل جزء گارانتی است یا با پرداخت هزینه ی بیشتر مشمول خواهد شد؟

  1. امکانات جانبی تردمیل

بعضی از تردمیل ها ممکن است امکانات اضافه ای مانند برنامه های تمرینی از پیش تعیین شده، کنترل ها و دکمه های روی تردمیل، میزان ضربان قلب، فن، امکان پخش موسیقی و کلید توقف سریع دستگاه داشته باشند که شما می توانید پیش از خرید تردمیل درباره ی هر آنچه می خواهید فکر کنید و سپس اقدام به خرید نمایید.

در نهایت در این مطلب سعی کردیم نکات ضروری که باید قبل از خرید تردمیل به آن توجه کنید را بررسی کنیم اگرچه فقط به این نکات محدود نمی شود و فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد، می توان گفت 6 مورد بالا از ضروری ترین موارد است.

همچنین می توانید قبل از خرید به فروشگاه های مختلف مراجعه کرده و امکانات و قیمت موارد  مورد نظرتان را مقایسه کنید. لازم به ذکر است برای دسترسی به فروشگاه های لوازم ورزشی می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.