دندان ها یکی از مهم ترین معیارهای زیبایی چهره به شمار می آیند و سلامت و زیبایی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد .

به دلیل سبک زندگی امروزی و افزایش مصرف نوشیدنی های رنگدانه دار نظیر قهوه ، چای و همچنین خوراکی های حاوی رنگدانه ، اکثریت به دنبال پاسخ به این پرسش هستند که : "چگونه دندان های خود را سفید کنیم؟"

سفید کردن دندان های زرد یا بلیچینگ دندان یکی از بهترین درمان های زیبایی به این منظور میباشد. این روش به علت هزینه مناسب ، عدم  ایجاد تراش بر روی دندان و آسیب رسانی به دندان ها ، همچنین امکان تکرار های مجدد ، بسیار مورد استقبال مراجعین قرار گرفته است.



در روش بلیچ دندان، ماده ای با ماهیت سفید کنندگی (پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید) برای سفید کردن دندان ها و رنگدانه زدایی به کار برده می‌شود.

این ماده عملکردی مشابه وایتکس دارد که جرم ها ، زردی و پلاک های ایجاد شده بر روی دندان ها را از بین می‌برد . بلیچینگ دندان نوعی روش شیمیایی محسوب می‌شود. مولکول‌های این ماده، به داخل ساختار کریستالی مینای دندان نفوذ میکنند و با گذشت زمان ، نفوذ مواد اکسید کننده به داخل عاج دندان که در لایه زیرین مینا قرار دارد نیز صورت گرفته و رنگ آن را نیز روشن تر می‌کند و باعث سفید شدن دندان و لکه زدایی می گردد.

درمان در کمتر از یک ساعت به طور کلی انجام می‌شود و نتایج آن نیز بسیار قابل توجه است. یکی از بزرگترین مزایای استفاده از روش بلیچینگ دندان موثر بودن و دوام آن است. نتایج استفاده از این روش بسیار چشمگیر‌تر از نتایج دیگر روش‌های سفید کنندگی دندان است.

امکان بروز حساسیت دندان با استفاده از روش بلیچینگ مشهود می باشد اما این مساله دائمی نیست و پس از چند روز با مراقبت های صحیح ، شستشوی دهان با آب گرم و استفاده از دهانشویه ها قابل رفع می باشد.

در نهایت می توان بیان کرد که این روش کاملا بی خطر و فاقد عوارض جانبی جدی می باشد. البته شایان ذکر است که بیلیچینگ دندان روشی کاملا تخصصی می باشد ، بنابراین باید توسط دندانپزشک زیبایی باتجربه و ماهر انجام گیرد.

هزینه بلیچینگ دندان در کلینیک های دندانپزشکی کرج در حال حاضر بین 1 تا 2/5 میلیون تومان میباشد.