عکس های قدیمی عروسی های دهه 70 و 80 کاملا گویاست که زمانی ابروهای نازک، موهای بلوند و سایه های سبز و آبی پشت چشم برای خانم ها و ژل، کتیرا و موهای سیخ سیخی برای آقایان، مد بود. اما حالا ابروهای پرپشت، آرایش های ملایم، موهای خامه ای و ته ریش های آنکادر شده جای آن مدل های قدیمی را گرفته است! laugh

سالن زیبایی

دقیقا نمی دانم چه تحولی در صنعت مد و فشن رخ می دهد که روزی همه به دنبال نازک کردن ابروهایشان هستند و روز دیگری در تلاشند تا با استفاده از روش های مختلفی مانند میکروبلیدینگ، فیبروز، میکروپیگمنتشن و ... ابروهای پرپشت و طبیعی داشته باشند. یا مثلا اگر به شما بگوییم که کشیدن سایه های چشم نامتقارن با رنگ های متفاوت آبی و نارنجی به ترند آرایشی سال 2020 تبدیل شده است، احتمالا تعجب خواهید کرد. اما تعجب نکنید و در ادامه همراه ما باشید تا سوار بر چرخ و فلک هیجان انگیز صنعت مد، برخی از ترندهای آرایشی و زیبایی سال 2020 را با هم بررسی کنیم.

ترند های آرایشی سال 2020

به نظر می رسد که ترندهای آرایشی در سال 2020 از رنگ های مشکی و قهوه ای رایج، فراتر رفته و با تمرکز بر روی آرایش چشم ها، سبک های آرایشی جسورانه تری را به نمایش گذاشته است که بنا بر مقاله ای در سایت cosmopolitan برخی از این الگوهای آرایشی عبارتند از:

  1. خط های رنگی بالا و پایین چشم

در این سبک، علاوه بر استفاده از خط های رنگی در لبه بالایی چشم، خط هایی روشن تر یا همرنگ نیز در لبه ی پایینی چشم کشیده می شود و در مواقعی مژه ها را هم با همان رنگ، جلوه می دهند.

  1. سایه ی چشم برگرفته از طرح حیوانات

گویی آن لباس ها، کیف ها و کفش های پلنگی که در سال 1947 مد بودند، دوباره برگشته اند و این بار بالای پلک ها، ساکن شده اند. در واقع در این سبک آرایشی انگار تکه ای از پوست یوزپلنگ، ببر و برخی از حیوانات را به شکل نمادین پشت پلک ها به عنوان یک سایه ی چشم خلاقانه، طراحی می کنند.

  1. سایه ی چشم براق

سایه های مات هیچ درخششی ندارند و معمولا برای حالت دادن به چشم ها استفاده می شوند. با این وجود سایه های چشم براق، معمولا برای برجسته کردن پلک استفاده شده و از آنجایی که بین چین و چروک های پوست جمع نمی شوند، ظاهر طبیعی تری به آرایش می دهند. از این رو استفاده از سایه های براق که به پلک های براق معروف هستند، یکی از ترندهای آرایشی سال 2020 محسوب می شوند.

  1. ریمل هایی با رنگ روشن

ریمل یک از پرکاربردترین لوازم آرایشی است که برای حجیم تر کردن مژه ها و درشت تر نشان دادن چشم ها استفاده می شود. به همین دلیل است که استفاده از ریمل های مشکی و رنگ های تیره، رایج تر است اما در سال 2020، ریمل های سیاه همیشگی کنار رفته و ریمل هایی با رنگ روشن جای آن را می گیرند. استفاده از چنین ریمل هایی شاید زیاد مرسوم نباشد با این حال در صورت استفاده از یک سری ترفند های آرایشی می توان با کمک ریمل های رنگی، به چشم ها جلوه خاصی بخشید.

  1. آرایش نئون

رنگ های نئون، رنگ های روشن و شبرنگی هستند که در صورت استفاده به شکل اغراق آمیزی، به چشم می آیند. استفاده از این رنگ ها به عنوان سایه ی چشم یا خط چشم، جذابیت چهره را بالا می برد و شادابی و هیجان خاصی به چشم ها می بخشد. با این حال اگر این رنگ ها به صورت یکنواخت پشت پلک استفاده شوند، ممکن است خسته کننده به نظر برسند. به همین دلیل در سال 2020 به جای استفاده از رنگ نئون در امتداد کل پلک، تنها در گوشه ی چشم ها از آن استفاده شده و در عین جذابیت، سبک جدید و مینیمالیستی بوجود آمده است.

  1. رژلب صورتی

استفاده از رنگ قرمز برای اغراق آمیز و جذاب نشان دادن لب ها از گذشته تا کنون استفاده شده است با این حال در سال 2020، ترندهای آرایشی، پا را از این رنگ فراتر گذاشته و از رنگ های صورتی درخشان یا صورتی مایل به بنفش برای رژلب استفاده می کنند.

  1. خط چشم شناور

کشیدن خط چشم یکی از سخت ترین مراحل آرایش است. به خصوص زمانی که می خواهید کاملا در نزدکی مژه ها، خط چشمی صاف و قرینه بکشید. اما در سال 2020، کشیدن خط چشم هایی بالاتر از محل رویش مژه ها، ترند شده است و دیگر نیازی نیست از خط چشم های چسبیده استفاده کرد.

  1. آرایش آبرنگی

اگر تجربه کشیدن نقاشی با آبرنگ را داشته باشید، احتمالا می دانید که وقتی رنگ صورتی را انتخاب می کنید، شما در واقع به جای یک رنگ صورتی، با طیفی از رنگ های کم رنگ و پررنگ رو به رو هستید. یکی از ترند های آرایشی 2020 هم، آرایش آبرنگی است که در آن می توانید از یک طیف رنگی پررنگ شروع کرده و هرچه از چشم ها دور می شوید، رنگ سایه را کمتر کنید، درست مثل زمانی که قلمویتان را به آب آغشته می کنید تا رنگ ملایم تری داشته باشید.

  1. خط چشم های پاستلی

رنگ های پاستلی، رنگ های روشن و ملایمی هستند که به رنگ های خنثی بسیار نزدیک بوده و ظاهری زیبا، دخترانه و رمانتیک به شما می بخشند. هلویی، صورتی روشن، آبی روشن، کاراملی روشن و ... برخی از این رنگ های پاستلی هستند که در سال 2020 به عنوان یکی از پرطرفدارترین ترندهای آرایشی استفاده می شوند.

  1. رژلب های ملایم و طبیعی

بسته به سبک آرایش گاهی ممکن است استفاده از رژلب هایی با رنگ های جیغ و پررنگ، مناسب باشند یا گاهی اوقات ممکن است استفاده از رنگ های طبیعی و ملایم برای لب ها، بهتر بوده و جلوه ای طبیعی و رویاگونه به چهره ببخشند.

  1. سایه ی چشم نامتقارن

استفاده از آرایش چشم نامتقارن به این معنی نیست که برای یک چشم از خط چشم ساده و برای دیگری از یک خط چشم دنباله دار و متفاوت استفاده کنید. بلکه در این سبک از آرایش که به یکی از ترندهای 2020 تبدیل شده است می توانید از رنگ های متضاد مانند نارنجی و آبی و یا رنگ های هم خانواده مانند آبی و بنفش استفاده کنید. با این حال باید در نظر داشته باشید که شکل کلی آرایش چشم یکسان باشد و فقط در انتخاب رنگ ها، تمایز قائل شوید.

در نهایت باید گفت با وجود اینکه هر یک از این سبک های آرایشی به ترندهای سال 2020 تبدیل شده اند اما قبل از انجام آن ها باید در نظر داشته باشید که جدای از بحث مد و ترند، چه مدل مو، رنگ مو و یا سبک آرایشی به شما می آید؟ و جلوه ی دلنشین تری به چهره ی شما می بخشد؟ برای این امر علاوه بر مطالعه راجع به انواع سبک ها و بحث های چهره شناختی، می توانید به یک متخصص زیبایی در سالن های زیبایی مراجعه کرده و از او مشورت بگیرید. همچنین ما در وبسایت کرج تبلیغ، لیستی از بهترین سالن های زیبایی کرج را معرفی کرده ایم که شما با مراجعه به صفحه هرکدام می توانید از نحوه نوبت دهی و خدمات قابل ارائه آن ها باخبر شوید.